Khamis, 7 Januari 2010

Ya,Betul,Inilah Budaya Kita!

Selama ni Mahafiraun telah membebel bahawa berdemonstrasi "bukan budaya kita","kita orang timur jangan contohi orang barat",bla,bla,bla...Lalu gua terbaca berita ini.Terkejut beruk gua,wei! Macam mana ni?! Bukan ke dah cakap ni bukan budaya kita,woit??

Fikir punya fikir,akhirnya gua faham.

Sebenarnya macam ni:

Kalau protes demi kepentingan rakyat,bukan budaya kita (contoh:demo BERSIH,Hindraf,anti-harga minyak naik)

Kalau buat demonstrasi demi menaikkan saham politik,itu dikira budaya kita (contoh: demo kepala lembu dan macam yang dalam berita tu)

Dah faham?

7 ulasan:

Dari Jalan Kopi berkata...

lawak lucu terbaek dari malaysia.

Aril Cantona berkata...

tanpa demonstrasi mana ada merdeka.umno zaman edward gent pun berdemo.

bodo la orang tua ganyut bernama mahathir mohammad.macam mana ada orang leh jadikan dia idola.makan taik lembu betul.

Aril Cantona berkata...

mahathir kata demonstrati.macam mana mamat ni jadi perdana menteri?sebut pun tak betul.

Aril Cantona berkata...

woit,kau pergi usha mat kerja kedai dobi punya ruang chat.gua tembak dia sedas punya hahahaha!

Johan 23.01.84 berkata...

Aril - dia dah delete lah..

nama nami berkata...

"Jangan salahkan kami.Malaysia ditadbir oleh para badut dan politik kami adalah kartun.Kami cuma menggambarkan dalam bentuk kertas".

statement komik Perak Darul Kartun.

Tapi dalam kartun pun,ada kartun yang sedih dan menyayat hati.Tak caya tengok cerita Bambi.Kalau tak menangis memang nko tak minat kartun.

Kartun adalah realiti kehidupan,cuma ia digerakkan oleh imaginasi.

reverie berkata...

conflict habis. hah.