Jumaat, 19 Februari 2010

Lantaklah

Bermula saat ini aku takkan pening-pening lagi
takkan geram lagi
pandai-pandai lah dia jalan sendiri
Buat apa peduli lagi? Akhirnya bukan saja dipijak-pijak
Serpihan kaca yang dia pecahkan bukan dia kutip sendiri

dia mahu disanjung
dia nak pengiktirafan
tapi kami yang lain ini cuma nak jadi manusia!

Mana pergi rancangan gempak semua?
kemana langkahan-langkahan dulu?
yang engkau gegak gempitakan
yang engkau cerita-ceritakan
yang harap pada kebersamaan
Cukuplah
jalan dah tak sehaluan

No man is an island
itu kata orang putih
dia sedar atau tidak nanti
tidak aku peduli lagi

Biarlah dia sekadar dengan talian hayat dari beribu batu tu
Itu pun kalau boleh bereskan semuanya
kalau tidak?lantak kau lah

12 ulasan:

bangunberdiri berkata...

kau pun sakit perut!!! hadoi.....

Johan 23.01.84 berkata...

jom kita terjah keheningan malam ini..kita mulekan novel baru yg tiada dusta dan lupa daratan

iezat n hobbes berkata...

kenapa johan?

amini amini berkata...

...mari kita pegi sahren...
...kahaha...

e s r e e f Armagan berkata...

rilek brader...

Asparados berkata...

dilantaks kan je la joe!

Dari Jalan Kopi berkata...

kau wajib ber 'soiree'

Johan 23.01.84 berkata...

DJK - meh dtg Kota Lumpur bersoiree..atau kami ke Kuantan pun ok..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

jangan macam tu banyak lagi kerja ni
ke mahkamah jalan duta ke

err minyak nak naik ni

Johan 23.01.84 berkata...

brutalsolo - hahaha takde kena-mengena dgn jln duta la..

Pakcik Tua Yang Baek berkata...

Wajib tidor.

Tq

Johan 23.01.84 berkata...

pakcik pon

Tq