Isnin, 6 September 2010

Harap Kemudian Lelap?







Akulah yang menunggu,mencuba,melawan,berharap,berdoa,berserah ..wahai kehidupan
Sering tersimpang kucuba melangkah
Selalu juga tanpa kata kucuba berbicara
kekadang tanpa asa, kucuba terbangkan jiwa dan semangatku

Menyerahlah padaku engkau wahai kehidupan
Tak relakah engkau biarkan aku melihat apa di hadapan?
Agar aku bertemu dengan ketentuan
Disini, semua pun sama sepertiku dengan tulus jiwa terus memperjudikan segalanya dengan harapan

Saat tak ada lagi ketidakpastian, saat tak ada lagi penderitaan
Yang ada hanyalah aku,dia,mereka dan kehidupan
Yang bercumbu mesra  bermanja
Sambil berdendang dengan syair-syair kemanusiaan di atas pusara ketidakadilan



Memanglah aku gemar bermimpi
Kerana akulah kehidupan yang mendambakan kehidupan
Kerana akulah yang terus menunggu,mencuba,melawan,berharap,berdoa,berserah
Kerana yang pasti hanyalah perubahan dan ketidaktentuan



Sementara itu ...Rilek lah,brader! 
ZzZzZz





16 ulasan:

Sarah Samz berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Johan 23.01.84 berkata...

Dinda - i pun tak pandai..this is crap la,dinda..haha

ke saje perli i ni? d;

Sarah Samz berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Johan 23.01.84 berkata...

seriously i cant write poems dlm BM..hmm,i cume leh bantu bg u baca poems org lain tuk u study je kot..

yeah,but i only said kalau subjek psikologi or culture..benda2 yg kreatif2,dinda lah yg pandai..

Sarah Samz berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Johan 23.01.84 berkata...

i never bodek anyone d;

jap ye..i got to sleep early tonite anyway..love u much more..

Sarah Samz berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Johan 23.01.84 berkata...

xpe,this is my blog and i am a dictator in here..

sape tak suke,tolong berambus (halau org blah mcm perangai Perkasa & Bendera) kahkahkah..

Sarah Samz berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Johan 23.01.84 berkata...

but of course,not at u..hehe

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

memperjudikan segalanya = haram
bercumbu mesra bermanja mengikibatkan gemar bermimpi basah

yang baiknya selalu gak mamat ni berdooa

selamat hari raya maaf zahir saja

Johan 23.01.84 berkata...

brutal - ni fatwa dr Malikul Sembab ke?kahkahkah

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

kesian malikul sembab .. jangan kacau dia raya ni... biar dia balik johor pk macam mana nak jadi org no1

Holden Caulfield berkata...

ni konfirm lu menulis masa lu nak mendollah kah kah kah!

bangunberdiri berkata...

tidak ada apa yang betul-betul pasti dalam hidup - selamat membuat kebaikan tq.

Zikr the Jalanan Sepi Perantau berkata...

comelnya kucing tuh..huhu